dimarts, 14 d’abril del 2009

Plaers de ma vida

Avui en dia em conformo amb molt poc per ser feliç, per exemple, obtenir un tint natural que no sigui groc m'omple de joia:

El primer floquet, perquè és un floquet d'uns 10g, està tenyit amb l'escorça d'eucaliptus que vaig deixar en remull amb aigua i esperit fa un parell de setmanes. No hi tenia gaires esperances en aquest beuratge, el veia tot marró, no millor que l'aigua estancada, però en vaig abocar una mica dins l'olla i em vaig emocionar: contra fons blanc té un color taronja intens. Després hi vaig ficar la llana i bé, no és taronja, però és un rosat agradable. El segon el vaig tenyir amb fruitetes d'heura, em penso, el color en realitat és un gris verdós que crec que combina bastant bé amb el rosat. I el darrrer està tenyi amb branquetes i fulles d'arboç. Vaig fer servir el doble de pes de fulles que de llana i crec que amb la meitat n'hi hauria hagut prou, va sortir molt concentrat. Al meu poble fan un gelat de caramel que té aquest color, gairebé em fa venir gana. D'aquest color en tinc 70g, el filaré primet i me'n faré un xal.
Tenir 3 pots de Xanthoria Parietina marinant, encara que a aquestes alçades no n'estiguis tan segura que els 3 pots continguin el mateix líquen; que tots tinguin tons vermellosos, però que cap sigui del tot igual.

En la realitat les diferències són més grans. El de més a l'esquerra és rosa pàl·lid i és el darrer que vaig capturar, me'l vaig trobar pel carrer, es veu que aquestes plujes n'han desferrat de les teulades :). El segon és taronja brillant, em podeu creure, i és el primer que vaig collir a la teulada de casa. El darrer és el més bonic, un grana intens. El vaig collir al camp en una zona on n'hi ha molt i més i encara més, n'haig de fer una foto perquè ho pogueu veure, fa un parell de setmanes, així que encara li queda estona per estar llest, em fa moltes ganes provar-lo, però és una promesa tan bonica que seria una llàstima espatllar-la en confrontar-la amb una realitat desagraïda.
També és agradable filar 100g d'alpaca sense tenir temptacións d'enviar-la a fer punyetes i que el resultat no segui tan desastrós com sempre.

100% alpaca, 100g, 140m, 2 caps. Tot i això he decidit que hi ha fibres que m'agaden molt més, tant per filar com per teixir.
I què me'n dius que tòrcer merino pintat

i que en la troca resultant l'harmonia dels colors inicial no estigui del tot rompuda?

100% Merino, 100g, 280m, 2 caps.

1 comentari:

Nutsue ha dit...

Uns colors xulíssims. És espectacular veure com d'unes fulletes en pot sortir això... i l'alpaca, com a mínim en foto, té una pinta fantàstica, però dedueixo que no és molt agradable de filar?