dilluns, 20 d’abril del 2009

Més tincions naturals

Primer la part del filatge:
La llana tenyida amb arboç l'he filada primeta per poder-me'n fer un xal (aquest és el que tinc triat)

70g,400m, 2 caps, 100% merino superwash. Ha quedat més fingering que lace però farà el fet.

El color és quasi el mateix que el de la filosa, fan joc :).
També he filat la que vaig tenyir amb escorça d'eucaliptus juntament amb la que vaig tenyir amb fruitetes d'heura


44g, 110m, un cap, 100% merino superwash. La diferència de color entre totes dues tintades és molt subtil, però amb la llum del sol és apreciable i agradable. He pensat que podria ser bona idea provar amb ella la tècnica de l'sprang, les virtuts de la qual ens ha ensenyat la sàvia Penélope, i fer-ne un coll.
I pel que fa al tenyit: El primer pot de xanthoria parietina m'ha estafat, no ha tenyit gens. Res de res. =(, amb totes les esperances que hi tenia depositades...A veure què fan els altres...
I certament aquest post va d'esperances perquè per ara només tinc això:

crec que són cortinarius eliator

No em vull fer il·lusions però tenen pinta de poderme ajudar a participar al repte pel mes d'abril de les hilanderas: medianoche.
I mentre estava mirant el llibre per intentar identificar els bolets, mireu qui em va venir a veure!

Si es pot tenyir amb cochinilla, perquè no s'hauria de poder tenyir amb elles? Ai aranyetes, si teniu cames podeu córrer! Mejejeje!
I...Rubia?

Des que m'he començat a ficar dins el món dels tints naturals miro la naturalesa amb una altres ulls, vaig conduint i poso més atenció a les plantes de les síquies que a la carretera, i com que tot depèn del ulls amb què ho mires les plantes que tota la vide he conegut com a males herbes (gualda) o herbes que són allà i punt, ara s'han transformat totes en fonts potencials de color. Perquè per totes les parets seques de Menorca hi ha raspeta: rubia tinctoria, rubia peregrina, rubia peregrina longifolia... Però jo mai no ho havia sabut; mai m'hi havia fixat. Fins ara. No estic molt segura si podré tenyir amb les seves arrels, però tenen bona pinta,

i n'hauria de collir un munt, perquè són molt primetes, a més, he llegit que es cullen al setembre així que la incertesa em tindrà presa uns quants mesos més encara.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Dímelo a mí, que cada vez que salimos al monte, Koldo (Bueeeeno,Koldo=Luis=Uluises) me llama "Predator" (Desde el cariño, eso sí)

issa ha dit...

una pregunta, pot ser innocent.... amb fruites és pot fer?
Jo recordo preparar un confitura feta amb cireres d'arboç i el color de l'aigua que van deixar era força potent.. serveix?
és que no tinc ni idea...

Nutsue ha dit...

La llana d'arboç t'ha quedat preciosa! com m'agradaria poder aconseguir alguna cosa semblant! snifff