dijous, 5 de juny del 2008

De començar calcetins per la punta i muntatges provisionals

Un dia vaig dir que volia parlar més a fons de les maneres de començar calcetins per la punta. Jo les que conec són les que venen aquí, i les he provades totes. No fa gaire em vaig emocionar amb el muntatge del figure 8, perquè no es necessitava ganxet ni res, però és complicat teixir els punts muntats d'aquesta manera i és difícil que quedi una primera passada bonica. En la meva opinió és complicar-se la vida, perquè hi ha una altra manera més senzilla i que tothom és capaç de realitzar, quan me'n vaig adonar em vaig sentir bastant estúpida, perquè si senzillament muntes 12 punts, els divideixes en dues agulles, els teixeixes una vegada i després reculls en 2 agulles més els punts del muntatge, ja ho tens, llavors continues ben igual que al muntatge del figure 8, augmentant a les bandes i ja està. No és tan professional com fer-ho amb un muntatge provisional, però queda igual, i molt millor que amb el muntatge del figure 8, al menys fet per mi. I molt més senzill en la meva opinió.
No ho sé, crec que els muntatges provisionals els deixaré per als xals i les coses delicades. Acabo de fer uns garter stitch mitts per al meu company de pis i ho he fet així, un muntatge normal, quan he acabat he recollit els punts del muntatge amb una altra agulla i he tancat el guà fent servir la tècnica del grafting, no han quedat pitjor que els que em vaig fer per mi seguint les instruccions al peu de la lletra. No vull dir que no sigui igual d'enredós recollir els punts del muntatge normal que recollir-los de la cadeneta de ganxet, i segurament valgui la pena fer-ho com toca, però avui no em sentia amb forces d'agafar el ganxet, i realment no veig que a mi em quedi millor fer-ho d'una manera que em costa més, així que, per a què ho hauria de fer?
Els guants m'han quedat una mica desiguals, el segon és més petit perquè se m'ha acabat la troca. Però m'és igual. Els hauria de desfer, pesar la llana i dividir-la en dues parts iguals per tornar-los a teixir? Ni de conya. A vegades m'enfado amb mi mateixa, perquè sóc tan poc perfeccionista?

(Volia pujar la foto dels guants, però em diu que no pot, no sé què li passa. Haurà de ser un altre dia.) Ja està

1 comentari:

Penélope ha dit...

Ops!Ya he arreglado lo del comentario. Yo no lo llamaría ser poco perfeccionista... diría ¡frescura conceptual! Se feliz.