diumenge, 6 d’abril del 2008

Records d'infantesa.

Ahir vam estar recordant amb els meus companys de pis les sèries que vèiem quan érem petits, com és la tele, que et permet recordar la teva infantesa amb els amics que en aquell temps no hi eren, algunes vegades és genial viure en un món global. I és que parlar dels recòrds de quan érem petits i el món era un lloc plenament habitable és una gran satisfacció, sombla que són molts els que trobem consol en les melodies de les sèries que vèiem durant els llunyans anys 90 (i 80 i tot) perquè no hi va haver cap sèrie, cap, de les que se'ns van acudir que la cerquéssim a you tube i no la trobéssim. Aquí us mostro un parell de perles:
Los Caballeros del Zodiaco

Aquesta cançó em feia somiar, i això que dels caballeros del zodiaco no me'n recordo gaire, me'n recordo més de la cançó que de la sèrie (vaig descobrir que això em passava amb més d'una). Fa poc que me l'han passada, ja l'he començada a devorar, fins el capítol 8 estava una mica decepcionada, però a partir d'aquí es torna emocionant, serà una bona manera de passar el temps mentre espero que em passin el final de Naruto, jeje.
El Capità Harlock

Tant la cançó de l'inici com la del final són precioses. La primera vegada que van fer el Capità Harlock per tv3 jo era molt petita, només me'n recordo que m'agradava molt i que ma mare i jo cantavem aquesta cançó juntes( no és que ella sigui una friki és que la cançó és molt bonica). Fa uns 7 anys van reposar la sèrie al 33, i me la vaig empassar tota amb fruició, és una obra metra.
Fly

D'aquesta sèrie tampoc me'n recordo gaire, però la cançó també és molt bona, la meva germana tenia una cinta del club súper 3 on hi sortia i ens passàvem el dia cantant-la.
El que queda clar és que els japonesos són els deus de l'animació des de fa molt, molt de temps, ja en Marco i na Heidi ern de factura oriental, la immensa majoria de les sèries que recordàvem eren japoneses. Teníem en Willy fog, clar, i en D'artacan, i en Sylvan, però també teníem n'Arare, Dos fuera de Serie, Raqueta de oro, Biniky, Hatori... A vegades tenim tendència a identificar l'animació japonesa amb un tipus concret de sèrie, mangas com bola de drac, però és que hi trobem de tot.