divendres, 7 de març del 2008

Tang i altres coses

Ara mateix tinc un munt de coses començades, però poques d'acabades. Només uns garter stitch mitts, dels quals el meu company de pis s'ha enamorat, fins i tot va voler aprendre a fer calça per fer-se'n uns, encara que després d'un parell de passades va decidir que seria millor que els hi fes jo.

També Vaig començar i acabar un abominable protector de llibres, perquè no es facin malbé quan els passeges amb el metro, fet amb la llana grisa (al final van haver de ser 150 g). Però va sortir bastant lleig, ni tant sols guarda la forma rectangular.
I coses començades tampoc en tinc tantes, ben mirat, només els calcetins del swap, el print o' the wave i una bufanda de punt de l'endret reversible, amb el dibuix de l'equació d'Schrödinger, que està sent una mica pesada, amb el punt reversible no avances gens. A més xupa molta llana, crec que en necessitaré uns 400g. Serà una bufanda per ambients freds, això segur. Pel que fa al filar, vaig encomanar 500g (ho sé...) de llana merina a craftynotions, que és la botiga més barata i propera (menys despeses d'enviament) que he trobat. Van tardar uns 5 dies, i és molt suau. Ara, no sé quants anys estaré a poder fer-me'n el jersei que ambiciono.

Ja en tinc una mica de filada. Per filar la llana grisa no se'm va rompre el fus cap vegada, ja era hora que hi tornés.
Tinc altres coses en ment, sense concretar gaire. El més clar és el KAL dels entramados que organitza na Marah, que encara no he començat, però ja començ a tenir la llana preparada. Jejeje, aquí és on hi entra el tang! Tenia dues bolles de llana superwash tresfere de color blanc que per la gruixa em vindran bé. Havia pensat fer-los de dos colors, cada quadradet d'un, per això necessitava tenyir la llana, havia vist a diferents bandes que amb kool aid es pot tenyir llana, el més semblant que he trobat és el tang, el problema és que hi ha molt pocs sabors i per tant colors. Vaig triar el tropical i em vaig posar a fer feina. Com es pot veure vaig posar la bolla dins l'olleta sense desfer, esperava que el colorant anés penetrant gradualment per obtenir unes capes exteriors de color més intens i les interiors de cada vedada més clares, no ha quedat exactament així, però a falta de comprovar com queda el teixit, m'agrada.



Primer vaig banyar la llana amb aigua i vinagre, després vaig desfer la pols dins aigua i hi vaig submergir la bolla; ho vaig posar al foc, el vaig apagar abans de que bullís i ho vaig deixar refredar. De sobre n'hi vaig posar un per 50g, havia llegit que de kool aid n'hi posen 2, però vaig veure a una foto del paquet que son 3,6 g, danvant dels 40g del tang, així que vaig pensar que amb un bastava, encara que deu ser que el primer és més concentrat. Va ser súper curiós que l'aigua va sortit totalment clara, es veu que la llana havia xupat tot el color. I en esbandir-la no se'n va anar gens. Són un munt d'avantatges, pel que sembla no se'n va, no és tòxic, i l'olor que desprèn et fa venir ganes de menjar-te la llana, molt millor que l'olor de verí d'altres tints, jaja.


A la realitat els colors es veuen més intensos. L'altra bolla la volia tenyir d'un color a contrast, però ni el taronja ni el llimona em semblen una bona opció així que probablement la faré igual.

2 comentaris:

Os Tartarouchos ha dit...

Pero es en serio? El tang de nuestr niñez se usa para teñir lana? No me lo puedo creer... pensé que ya no existía...

Mercè ha dit...

Pues sí, a que parece mentira? La pena es que hay muy pocos colores, además no sé si será muy duradero. Aquí se dice un poco como se hace, aunque es tan fácil que prácticamente no se necesitan instrucciones, jeje http://knitty.com/ISSUEfall02/FEATdyedwool.html