diumenge, 10 de febrer del 2008

Plegat

Molt bé, una vegada acabada de filar la llana el que s'ha de fer és plegar-la. No sé molt bé quina és la paraula, el que vull dir és que s'han de tòrcer 2 (o més) (si es vol) caps de llana junts per fer-la més gruixuda i més forta. Al principi va ser una mica complicat fer-ho des d'una sola bolla, perquè com que la llana és molt prima i la bolla la vaig fer molt estreta el cap de dins es rompia, però al final ho vaig aconseguir.

La veritat és que no pots dir que has filat fins que has plegat, quina experiència, és llavors que entens què és well balanced yarn perquè és exactament el que tu estàs creant; quan comences a filar dius ei, sí, surt fil!I et sents molt bé, però aquesta il·lusió es refreda una mica quan deixes el fil sol i s'enrolla sobre ell mateix. En els petits tutorials que circulen pel món llegeixes que això s'aclareix més endavant quan la rentes i la fixes, i fas el possible per conformarte amb aquesta idea. Però quan la plegues...és llana! Ja no li falta res, no s'enrolla, s'assembla a la llana que compres (s'hi assembla perquè és filla teva i la veus amb bons ulls), et sents capaç, et sents poderosa. Bé, fins que recordes que això que acabes de fer ho has vist mil vegades, ho pots comprar a les botigues per la meitat que t'han costat els materials per fer-ho. Que t'hagi sortit , com toca, et resta originalitat, has anat pel camí senyalat i oh, sorpresa! has arribat on t'havien dit que arribaries. Que ingènua. Res, on vaig arribar és aquí:



I ara no sé on arribaré, l'estic tenyint i a veure com surt.


També vaig acabar els guants. Els dits van quedar molt curts perquè no tenia més llana, però suposo que amb una bolla ben sencera n'hi hauria prou per fer-los amb uns dits decents. Després d'acabar-los els vaig brodar amb fals jaquard, un dibuix que vaig trobar aquí. Això els dóna continuïtat entre la mà i la caputxa crec. El que passa és que ho vaig fer amb unes restes de regia, i només en vaig tenir prou per una mà. Mala sort.